69s Marshall Major
Here you can see some gut shots from an old 69 Marshall Major from the first series, belonging to Ritchie. This amp was forgotten to repair for decades, but now it is in perfect shape again. You can clearly see the stock stacked round-shaped door-knob high-performance resistors for the screen-grid and anodes of the four KT-88 power tubes from the first series. Furthermore 47ohm cathode resistors were used for the KT-88. The anode and cathode resistors were removed in the second series. To further enhance the lifetime of the ECC82 driver stage tube, the stock 39kOhm anode resistors were raised to 47kOhm and up to 56kOhm in the second series. On the turret board you can clearly see a 39kOhm slope resistor in the tone-stack, usually a 56kOhm resistor was used. The treble bleed ceramic cap was raised from 250pF to 470pF. On the lower edge of the pic you can see a modern power-resistor inside a bronze colored heatsink that was added lately because the original 25kOhm power-resistor that is used to reduce the voltage for the pre-amplifier was charred. All the electrolytic caps and power-tubes were replaced, same with the foil caps. The transformers are still stock.
Hier Detailansichten eines alten 69er Marshall Major von Ritchie, erste Serie, den man über all die Jahrzehnte vergessen hat, zu reparieren und dieses unlängst nachgeholt wurde. Man sieht noch deutlich die original gestackten runden door-knob Hochleistungs Widerstände der ersten Serie für die Schirmgitter & Anoden der 4x KT88s. Weiterhin verwendete man für die KT88 Kathoden-Widerstände (47Ohm). Die Anoden- & Kathoden Widerstände wurden in der zweiten Serie weggelassen. Um die Lebensdauer der Treiber Röhre ECC82 zu erhöhen, wurden hier dessen Anodenwiderstände von stock 39kOhm auf 47kOhm erhöht, in der zweiten Serie werden diese dann generell auf 56kOhm erhöht. Deutlich ist auf dem turret board ein 39kOhm slope Widerstand im tone-stack zu erkennen, regulär war der 56kOhm groß. Der Treble Keramik Kondensator wurde von 250pF auf 470pF erhöht. Am unteren Bildrand gerade noch zu erkennen, ein moderner Leistungswiderstand im bronzefarbenen Kühlkörper, er wurde unlängst ersetzt – der original 25kOhm Leistungs-R, welcher die Spannung für die Vorstufe reduziert, war verschmort. Das Chassis erhielt neue Elkos und Endröhren, die Folien Kondensatoren wurden gegen gleichwertige Neue ersetzt. Die Trafos sind Original.